Klub

Sport a utrata wagi

Wszędzie czytasz to, co musisz ćwiczyć, żeby schudnąć. Spalasz więcej energii, a twoja masa mięśniowa wzrasta. Zwiększasz również swoje zużycie energii. Ale czy można też schudnąć bez ćwiczeń? A na co należy zwrócić uwagę, jeśli chcesz wykorzystać sport do utraty wagi?Sport a utrata wagi

Ćwiczenie sprawia, że zużywa się więcej energii. Jeśli zjesz jeszcze mniej, kombinacja ta sprawi, że szybciej schudniesz. Czy osiągnąłeś pożądaną wagę? Wtedy sport pomoże ci utrzymać tę wagę.

Ponadto, dzięki regularnym ćwiczeniom poprawiasz swoją kondycję i obniżasz ciśnienie krwi. Wzmacnia również kości, pomaga lepiej spać i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia.

Przy odchudzaniu nie ma znaczenia, czy wybierzesz sport, w którym spalasz więcej tłuszczu czy więcej węglowodanów. Chodzi o całkowitą ilość energii, którą zużywacie. Niemniej jednak, różne rodzaje sportu mają różny wpływ na organizm.

Szkolenie warunkowe

Trening kondycyjny lub cardio od dawna uważany był za najlepszy sposób na schudnięcie. Aerobik, taniec, bieganie i jazda na rowerze to sposoby na pracę nad kondycją.

  • W treningu fitness duża część energii jest pobierana ze spalania tłuszczu.
  • Wiele czynności jest łatwych do wykonania z domu.
  • Intensywność treningu fitness można łatwo zwiększyć samodzielnie, idąc nieco szybciej lub dłużej.
  • Trening kondycyjny nie zawsze daje pożądane rezultaty.
  • Im bardziej intensywny wysiłek, tym mniej czasu można go utrzymać. Jeśli pójdziesz za szybko, może będziesz musiał się szybko poddać. Będziesz wtedy spalał mniej energii.
  • Trening kondycyjny zajmuje stosunkowo dużą ilość czasu. Może to spowodować, że będzie nudno lub trudno dopasować się do codziennej rutyny.

Trening siłowy

Trening siłowy nie jest już tylko dla mężczyzn, którzy chcą wyglądać jak kulturysta. Nawet jeśli chcesz stracić na wadze, trening siłowy może pomóc:

  • Tkanka mięśniowa zużywa więcej energii niż tkanka tłuszczowa, nawet w spoczynku. Tak więc ćwicząc mięśnie zużywa się więcej energii, nawet siedząc nieruchomo przy komputerze.
  • Trening siłowy to bardzo dobry sposób na to, aby Twoje ciało wyglądało na bardziej napięte i umięśnione. Często zauważasz to, bo twoje spodnie zaczynają trochę luźniej siedzieć.

Jest jednak kilka rzeczy, na które należy zwrócić uwagę podczas treningu siłowego:

  • Czysty trening siłowy nie zużywa tak dużo energii, jak ci się wydaje. Podczas treningu siłowego koncentrujesz się tylko na kilku mięśniach jednocześnie. Reszta twojego ciała prawie nic nie robi.
  • Trening siłowy nie może trwać zbyt długo. W rezultacie, całkowite zużycie energii pozostaje na niskim poziomie.
  • Trening siłowy pozwala mięśniom rosnąć. Mięśnie ważą więcej niż tłuszcz. Waga nie będzie więc wskazywać niższej, ale może nawet wyższej wagi.
  • Stosowanie ciężarków może zwiększyć ryzyko urazów.

Szkolenie okresowe

W treningu interwałowym na przemian intensywne sporty z delikatnym ćwiczeniem w 1 sesji treningowej. Na przykład, zaczynasz biegać, potem ciągniesz sprint, a potem znów biegniesz, żeby złapać oddech. Jak długie są intensywne i ciche okresy, zależy od twojej kondycji. Trening interwałowy ma szereg zalet w porównaniu z treningiem fitness:

  • Jest bardziej zróżnicowany
  • Zużywacie taką samą lub większą ilość energii w krótszym okresie czasu.

Metoda ta jest bardziej odpowiednia dla doświadczonych sportowców. Zbuduj swoją kondycję i siłę przed rozpoczęciem treningu interwałowego.

Trening siłowy i fitness razem to dobra kombinacja do odchudzania. Trening kondycyjny stymuluje spalanie tłuszczu. Trening siłowy pozwala na wykorzystanie większej ilości energii w spoczynku. Ponadto, różnorodność ruchów zapewni, że pozostanie ona dłużej przyjemna.

Czy trudno ci stworzyć dobry program ćwiczeń dla siebie? Wtedy może pomóc siłownia lub osobisty trener.

Czy można schudnąć bez ćwiczeń?

Utrata wagi to jedzenie mniejsze niż to, które spożywasz. Porównanie to ma zastosowanie również w przypadku braku ćwiczeń. Mimo to, więcej ćwiczeń jest rozsądne, jeśli chcesz schudnąć. Kiedy chudniesz, nie tylko tracisz zapasy tłuszczu. Również mięśnie i kości staną się mniej silne. Dzięki ćwiczeniom utrzymujesz swoje mięśnie i kości w najlepszej możliwej kondycji.

Ale nie musisz chodzić na siłownię 3 razy w tygodniu, aby uzyskać pozytywny efekt sportowy. Również jeżdżąc do pracy na rowerze, spacerując lub wchodząc po schodach spalisz sporo energii. Badania pokazują nawet, że większość naszej energii spalamy na przemian cichą aktywność z umiarkowanie intensywną. Bycie aktywnym przez cały dzień i nie siedzenie w bezruchu przez zbyt długi czas jest również lepsze dla Twojego zdrowia. Holenderski Instytut Sportu i Ćwiczeń daje wskazówki, jak być aktywnym przez cały dzień.

Jakie są pułapki, jeśli ćwiczę, aby schudnąć?

  • Ćwiczenie nie pomoże, jeśli sprawi, że przez resztę dnia będziesz leniwie siedział na kanapie. Uzupełnij swój normalny dzień o sport.
  • Nie używaj napojów energetycznych. Właściwie, to są tylko napoje gazowane. Przy normalnych ćwiczeniach wystarczy woda. Tylko z dużym i długotrwałym wysiłkiem są naprawdę niezbędne napoje sportowe. Wybierz napój sportowy zawierający nie więcej niż 8 gramów węglowodanów na 100 ml.
  • Nie skupiaj się na wagach. Nie zniechęcajcie się, jeśli wasza waga nie spadnie szybko. Często można zauważyć, że ubrania są zbyt luźne, a nie że waga wskazuje na niższą wagę.

Na co powinieneś zwrócić uwagę, jeśli chcesz się bardziej poruszać?

Jeśli nigdy nie poruszyłeś się zbytnio i nagle zacząłeś ćwiczyć, to prosisz o kontuzje. Zbuduj go powoli. Zaczynając od lekkiego treningu siłowego wzmocnisz swoje mięśnie. Twoje ciało będzie wtedy lepiej odporne na wysiłek fizyczny.

Jesteś po twardej stronie? Nawet wtedy urazy nie są nie do pomyślenia. Twoje kolana i kostki muszą przenosić cały ciężar. Niektóre sporty są zatem mniej odpowiednie. Wybierz sport, w którym nie musisz dźwigać własnego ciężaru ciała. Pomyślcie na przykład o pływaniu lub jeździe na rowerze. Poza tym, najważniejsze jest to, że wybierasz sport, który lubisz. Wtedy będziesz w stanie utrzymać go dłużej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *